Мова: English | Українська

Професійні характеристики | Контакти


 



 


Виберіть підкатегорію:


   Думка > Оперативно

Чого бракує передвиборчій кампанії?

Годі всіх тих нудних випадів проти людей з кримінальним минулим, тих що вкрали а тепер женуться за посадами, мільонерів, мільярдерів, міліціонерів. Давайте говорити про кампанію як політичну роботу, що проводиться з допомогою імідж-мейкерів і спеціалістів з реклами.

Новини не втішні…

От, скажімо, «Наша Україна». У першій серії їхніх теле- і радіореклам під похмуре барабанення голос говорив про те, що «вони» знов пруться до влади і що «ми» маємо пам'ятати, «за що» стояли на Майдані. Там використали всі символи і образи - те, чим запам'яталася минулорічна зима. Це ж жалюгідно - зосереджувати вагу на ностальґії і не пропонувати виборцям нічого нового. Зараз є нова серія роликів, де кажуть про «наші» здобутки, однак під супровід тих же похмурих барабанів. Ну, це, принаймні, непоганий початок - позитив і розмови про результати.

У Партії Реґіонів зі змістом склалося дещо краще, але якість самого відео страшенно погана. У них теж розповідають, як «прямо все» стало гірше, то як же «тепер» вийти з цієї ситуації? «Ми піднімемо пенсії - саме так!» Але ж, останнього разу, коли пан Янукович підвищив пенсії у вересні 2004, інфляція неймовірно підскочила, а економіка так пірнула, що і досі повзає по дну.

Реклами Соціалістичної Партії гарненько незв'язні. «Ми подбаємо про дітей війни. Це люди, які відбудовували країну після війни. Голосуйте за майбутнє, голосуйте за Соціалістів!» Скажуть же таке! (Авжеж!) Ще більше пільг пенсіонерам і ветеранам, які і без того вже мають їх немало, - це голос за майбутнє? Я особисто абсолютно не проти допомоги літнім, але – якщо не помиляюся - у більшості країн майбутнє вбачають у дітях і молоді, а не у тих, яким не було 18 ще у вересні 1945.

Блок Юлії Тимошенко не дуже активний у теле- і радіорекламному ефірі. Це вже багато говорить. Натомість, БЮТ проводить солоденьку кампанію зі стрічечками і червоненькими сердечками, які ліпляться і прив'язуються до кожного стовпа і паркана, незважаючи на то, чи погодився на це власник. На постерах - «Мама Юля» зі своєю різнофарбованою штучною косою і тим-таки чевоненьким сердечком на своїх недоторкано-білих, одягнених у Шанель, грудях. Ця дамочка заслуговує на Оскара за кращу жіночу роль - але на голос українського виборця…?

Комуністи! Бідненькі комуністоньки! Їхній рейтинг помаленьку пливе донизу - здається, вони можуть і не подолати трьохвідсотковий бар'єр. Тож, нарешті вони запускають телевізійну кампанію. Але чекайте! Це що? Краля у трико починає виконувати балетні па. Зазирає сором'язливий простак у великих окулярах. Книжки в нього з рук падають, а вона кидає через цілий екран прозору червону хустинку (Червоні - зрозуміло?). Нова, красивіша Комуністична партія для молоді? У іншому ролику білявий денді у блакитній майці намагається підняти важелезну на вигляд штангу, і не може. Але підходить чорнявий мачо у червоній майці (Червоні - зрозуміло?) і піднімає її ледве не одним пальцем. Нова, крутіша Комуністична партія? Ну-ну... Фест-файні ролики, але важко взагалі якийсь зміст знайти. А вони ж недешеві! Може, комуністочки тягнуть грошики з того ж мішка, що і ґаздиня Вітренко?

Ще є пан Литвин, який завжди намагаєтсья бути «все для всіх». Він - саме той, хто об'єднає цілу країну. Він не помаранчевий і не блакитний. Він - зелений. З останнім можна погодитися, оскільки у його рекламах мало політичного. Їх можна успішно використати для реклами залізниці про те, як сусіди у купе дружно повинні спілкуватися, але аж ніяк для аґітування за партію, що сподівається керувати країною. Та то й не дивно - адже цей блок такий собі «кіт у мішку» сформований з людей, які поперебігали чи поповзали тишком-нишком сюди з інших партій.

Наталія Вітренко, наша улюблена «конотопська відьма» - так вона сама любила себе називати, - вважає, що немає нічого дієвішого за «не-тихим, злим словом». До скликання Верховної Ради 2002 року їй потрапити не вдалося, та її це не зупинило - і відродилася як Народна Опозиція. В одному з роликів її партії дівчинка у класі підносить ручку і питає на російській: «Можна мне выйти в туалет?». Сувора вчителька кидає лихий погляд крізь товсті окуляри і каже на українській: «Кажи державною мовою!». Фе! Це, безперечно, ґарантує блоку голоси від семирічних мешканців Донецька і Криму (одесити будуть так реготати, що не зможуть попасти бюлетнем до урни). Або ще одна реклама - про ветеранів війни. Чесно кажучи, я так і не зрозуміла, що тут до чого. Двоє добрих стареньких, очевидно вояки Червоної Армії і УПА, просто штовхаються. А найдивніше те, що реклами пані Вітренко, чи не багато дорожчі, ніж ролики «Нашої України» або «Партії Реґіонів». Тут постає питання до нашої відчайдушної домогосподарки, а хто ж її «товстий гаманець»? Чи не «Влад Владою»?

У роликах «Пори-ПРП» фіґурує класний «джентльманн», відомий боксер Віталій Кличко, але не забувають вони і про торішні «помаранчеві» події. Вони використовують слова і гасла пана Ющенка - проти нього ж самого? Проти «Нашої України»? Зважаючи на те, що це лише гасла, непідкріплені ніякими реальними проґрамами, складається враження, що «Пора-ПРП» - це все ж таки клони «Нашої України». За винятком тільки того, що їхній фронтмен дещо більший. А може так вони натякають: Романе, позич у Комуністів кілька штанг і трохи підкачай біцепси… Ну й нехай!

Не Так! - тут хлопці просто перевершили себе. Якісь ноги у джинсах і кросівках біжать попри стіни, де висять гасла на кшталт «Україна в безпеці», «Наші руки чисті» - невидний власник ніг вставляє слово «НЕ» у кожне з цих гасел. Виходить «Україна в НЕбезпеці», «Наші руки НЕ чисті» тощо. А в результаті можна подумати, що власник ніг, цебто блок «Не Так!», у кого руки не такі вже й чисті і через кого Україна у небезпеці. Гм! «Не Так!» - це ново-відроджені СДПУ(о), тобто гурт Кравчук-Медведчук-Суркіс, з «топлес на ТБ» родзинкою Нестором Шуфричем, якого всім так приємно ненавидіти. Якщо все зважити, то це ж…мабуть…найчесніший ролик з усіх. Забираю свої слова назад. Класна ця рекламка!

Ну, народ, тепер давайте серйозно.

Час всім лідерам звільнити керівників своїх кампаній. Та ще й рекламні агенції. (Не переплутайте з кишеньками - їх залиште) У ваших роликах немає і краплі творчості. Я вже мовчу про зміст чи ідеї. Можливо, те, що відображають ролики і правда про партію, але ж завдання ваших рекламних «креативних» і імідж-мейкерів полягає якнайменше саме у тому, аби приховати хоча б реальне, якщо вже не можна зробити нічого іншого. А ваші ролики просто ще більше виділяють численні політичні недоліки.

Наприклад:

Пане Янукович, невже у Вас не знайдеться значніших здобутків, які варто згадати? За десять років Ви встигли побувати на посаді, і мера міста Донецька, і ґубернатора Донецької області, і прем'єра всієї України, - тож, напевно, Ви можете донести до громадськості якісь більші досягнення, ніж тільки позбавлення кримінального минулого. Чи, може, Ви переживаєте, щоби «Донецьке диво», про яке Ви так гордо згадували минулого року, не потьмяніло, якщо хтось раптом згадає цьогорічний випадок з Алчевською ТЕС, що зламалася саме у розпал лютих січневих морозів, бо Ви за останні десять років на посаді ґубернатора і прем'єр-міністра не приділяли уваги системам, що забезпечують населення теплом. Або якщо хтось заговорить про найвищий по Україні рівень вживання наркотиків і (частково, як наслідок цього) рівень зараження СНІДом саме у Донецьку? А чи про те, що шахтарі і у мунулому неодноразово замерзали цілими сім'ями у своїх нещасних халупах – бо шахти-власники не забезпечували тепло? Чи про те, що добувна промисловість - взагалі найбрудніша і найнебезпечніша в Україні, де рівень смертності на виробництві поступається, мабуть, тільки Китаю?

Тепер до «Нашої України». Вам же потрібні голоси на Сході та Півдні? Чому ж тоді ви не висвітлюєте у рекламах те, що наш Президент зробив у цих реґіонах за минулий рік? Безперечно, є здобутки, які нагадали б виборцям, що ви маєте що пропонувати. Як щодо ремонту тієї ж Алчевської ТЕС, щоби мешканці Донецького реґіону не замерзали до смерті у своїх ліжках так, як це було за пана Януковича? Зі всіх, хто зараз намагається потрапити до Верховної Ради, саме ви маєте найбільш вигідну можливість показати, що ви вже зробили - аніж плескати язиками про нові обіцянки. А ще можна зосередити увагу на тому, що інші партії затягували або провалили прийняття важливих рішень, реформ тощо. Ні, немає виправдання за таку дрантиву кампанію під супровід ностальґії і депресивної музики.

Соціалісти... До вашої партії входить двоє високопрофесійних людей на ключових посадах, які зробили багато для того, аби полагодити те, що в Україні наламали за останні 15 років. Адже ж Ви не боїтеся позиціонувати пана Луценка, як людину, здатну успішно керувати національними правоохоронними органами, чи пані Семенюк - Фондом Держмайна? Чи, може, пане Мороз, Ви не хочете наголосити на тих здобутках, які можуть підвищити кредит довіри до Президента, що розумно призначив їх на ці посади? А можливо, Ви просто не бажаєте дати дорогу молодшим однопартійцям представляти майбутнє?

Щодо БЮТу, то все, що я можу сказати про вашу кампанію: вона страшенно солоденька. І ви також. Хоча... є багато українців, яким такі солодощі страшенно подобаються. Але ціна такого «цукру» може стати надто високою…

9-III-2006
Переклад: А. Корбут

Опубліковано 18/03/2006

1 коментарі(в)

 
Автор: Оленка

20/03/2006 13:22

Пропоную також робити деякі передруки з української преси на таку ж тематику, або класні інтерв"ю. Щоб кожна тема була концентрованою.

 © Л.О. Волянська

 Розробка: Bativan Design

Всі матеріали, опубліковані на даній сторінці є власністю Л.О. Волянської. Перепублікація текстів можлива лише за наявності письмової згоди автора. Це правило не поширюється на короткі цитати. При цитуванні посилання на автора є обов’язковим.